V úterý 16. března proběhla v odpoledních hodinách online supervize pro asistenty pedagoga z MŠ a ZŠ našeho regionu. Cílem tohoto setkání bylo nabídnout asistentkám přátelský prostor pro sdílení pracovních starostí, konkrétních kazuistik a nalézání nových cest při řešení problémů, které praxe přináší. Podmínkou pro správné fungování každé supervize je vytvořit důvěrné prostředí, ve kterém se účastníci nebudou ostýchat svěřit s konkrétními problémy ze své pedagogické činnosti, což se podle reakcí účastnic podařilo. Předmětem setkání byla níže uvedená témata:
- vzájemné sdílení pracovních zkušeností a otázek z praxe;
- práce s dětmi v afektu a možnosti jejich zklidnění;
- souvislost osobního vyladění a tvorby bezpečného prostředí pro děti;
- téma zaměření práce tam, kde je možná změna;
- spolupráce s rodiči.
Věříme, že prostředí vzájemného naslouchání, nabízení nových pohledů a reflektování zažitého pomohlo asistentům pedagoga nacházet řešení aktuálních i dlouhodobých problémů, přispělo k obnově pracovních sil a pomohlo jim v dalším profesním růstu.