Poruchy chování a sociálně patologické jevy ve školním prostředí I. (děti 0 – 10 let)

Datum: 14. 09. 2021
Čas: 14:00 - 19:00
Místo: Divadelní sál MěÚ Hořice

LEKTOR: PhDr. Andrej DRBOHLAV

Akreditovaný seminář pro pedagogy ZŠ i MŠ, výchovné poradce, metodiky prevence, speciální pedagogy

Cílem vzdělávacího programu je seznámit účastníky s ranými projevy problémového chování od narození do 10 let dítěte.

Jak důležitý je stres, strach, vzdor, odmítnutí, pochvala, trest, vazba, porozumění, konflikt či prohra v procesu zrání seberegulačních vlastností osobnosti dítěte? Jak významnou roli sehrává narušené rodinné prostředí, nestálé vazby a vztahy, agresivita rodičů, direktivní versus hyperprotektivní výchovný přístup? Jaké obranné mechanismy a salutogenní vlivy posilovat? Co se nám snaží dítě sdělit svým chováním, když je neklidné (například ADHD-C; ADHD-H), roztržité (například ADHD-I), vzdorovité (například ODD) či vzteklé a agresivní (například IED)? Jaká je četnost raných poruch chování a poruch osobnosti, jak je odhalit a efektivně s nimi pracovat ve školním prostředí?

Přehled témat výuky:
1. Rané projevy poruch biorytmu a neklidného chování. Rané neurobiologické deficity jako například RMD (Rhytmic movement disorder), projevy, klinické posouzení, přístup a terapie.
2. Poruchy vztahové vazby, reaktivita na odmítnutí, dopady nestálých vztahů a vazeb na případný rozvoj raných poruch emocí a nevhodných projevů chování ve školním prostředí.
3. Pozitivní a negativní dopady stresu, strachu, pochvaly, trestu, porozumění, konfliktu a prohry na rozvoj seberegulačních vlastností dítěte (obranné mechanizmy). Základní analýza osobnosti dítěte ve školním prostředí  v zátěžových situacích.
4. Sociální učení, bio-psycho-sociální deprivace, agresivní rodinné prostředí jako příčiny raných forem poruch chování.
5. Rané projevy a subtypy hyperkinetických poruch (ADHD-I; ADHD-H; ADHD-C).
6. Základní formy depistáže, klinického posouzení a terapie raných poruch.
7. Syndrom opozičního vzdoru – četnost a příčiny.
8. Rané symptomy Intermitentní explozivní poruchy – nekontrolovatelně výbušného chování.
9. Úzkostná a depresivní reaktivita, poruchy vztahu se sourozenci.
10. Výchovné role, výchovné přístupy a jejich možné důsledky (hyperprotektivita, direktivní přístup, avoidantní přístup, hypertolerantní přístup, atp.).
11. Rané poruchy chování do věku 10 let, predelikvence, agresivní formy sociální interakce, první projevy socializovaných a nesocializovaných poruch chování, šikana v dětském věku (projevy a následky).

Kapacita semináře je omezena. Vaše přihláška je závazná, pokud se semináře nebudete moci zúčastnit, najděte za sebe zástup nebo nám dejte včas vědět. Umožníte tak účast náhradníkům a pomůžete nám udržet ekonomickou efektivitu našich akcí. Děkujeme.

V PŘÍPADĚ ZÁJMU O ÚČAST NA TOMTO SEMINÁŘI SE PŘIHLASTE DO 7.9.2021 ZDE

VSTUP VOLNÝ

Akce a události
Po
Út
St
Čt
So
Ne
P
Ú
S
Č
P
S
N
26
27
28
29
1
2
3
5
8
9
10
11
12
13
15
16
17
18
19
20
22
23
24
25
27
28
29
30
31
Dáme Game aneb o jarních prázdninách hravě!
06. 03. 2024 - 07. 03. 2024    
6:30 - 16:00
Školská legislativa s PeaDr. Milanem Štočkem
14. 03. 2024    
14:00 - 16:00
Ve čtvrtek 14.3.2024 od 14h se uskuteční seminář na téma školská legislativa s PeaDr. Milanem Štočkem. Pouze pro přihlášené!
Plastopůst - život bez odpadů
14. 03. 2024    
16:00 - 18:00
21 Bře
21. 03. 2024    
16:30 - 18:15
Bezpečná škola
22. 03. 2024    
13:00 - 14:30
Pozvánka pro pedagogy na přednášku s nprap. Alešem Brendlem - policejním preventistou na téma BEZPEČNÁ ŠKOLA Kdy: 22.3.2024 od 13h Přednáška bude orientována na strategické [...]
Setkání zaměstnanců školních jídelen
26. 03. 2024    
16:30 - 18:00
Setkání vedoucích pracovnic a kuchařek školních jídelen ve školní jídelně Pod Lipou v Hořicích.  
Events on 04. 03. 2024
Events on 06. 03. 2024
Events on 07. 03. 2024
Events on 14. 03. 2024
Events on 21. 03. 2024
21 Bře
21 Bře 24
#_TOWN
Events on 22. 03. 2024
Bezpečná škola
22 Bře 24
#_TOWN
Events on 26. 03. 2024