Spolupráce v území – členové pracovní skupiny OTISK a experti z řad pedagogů MŠ spojili své síly a vznikly 2 metodiky na téma VODA
Jaký je koloběh vody? Jaké množství vody potřebujeme pro výrobu čokolády, piva nebo pro osobní spotřebu? Co je to virtuální voda? Už jste někdy slyšeli vodní orchestr a vyzkoušeli vodní hrátky? A co takhle průzkumnická výprava k prameni nebo ke studánce?
Nejen na tyto otázky naleznete odpovědi v naší metodice, kterou pro vás připravili členové pracovní skupiny OTISK.
Chcete-li se zamyslet nad těmito tématy, nabízíme vám různorodé aktivity určené nejen pro žáky 1. a 2. stupně ZŠ. Mnoho činností je s drobnými úpravami využitelných i v mateřských školách. Záleží už jen na vás, které si vyberete a zda je využijete v běžných vyučovacích hodinách nebo je seskupíte do projektového dne uspořádaného např. ke Dni vody (22.3.) nebo Dni Země (22.4.). Průřez nabízenými činnostmi je opravdu pestrý, využití naleznou v hodinách přírodovědy, zeměpisu, matematiky, prvouky, chemie, pracovních činností a výtvarné či občanské výchovy.
Metodika pro pedagogy mateřských škol v EVVO struktuře vznikla jako propojení aktuálního tématu pracovní skupiny OTISK „VODA“. Na její přípravě se podíleli místní experti na EVVO plánování z MŠ Na Daliborce, Hořice, jejichž cílem bylo nabídnout pedagogům mateřských škol ucelený soubor činností pro děti ve věku 5 – 6 let s možností variability místa realizace. Vznikl tak nápadník aktivit pro posílení vědomostí dětí nejen o přírodě a jeho vztahu k ní, ale i k zodpovědnému přístupu k místu, kde žijí a k jeho okolí.“
Ke stažení zde