Poruchy chování a sociálně patologické jevy ve školním prostředí I. (děti 0 – 10 let)

Datum: 14. 09. 2021
Čas: 14:00 - 19:00
Místo: Divadelní sál MěÚ Hořice

LEKTOR: PhDr. Andrej DRBOHLAV

Akreditovaný seminář pro pedagogy ZŠ i MŠ, výchovné poradce, metodiky prevence, speciální pedagogy

Cílem vzdělávacího programu je seznámit účastníky s ranými projevy problémového chování od narození do 10 let dítěte.

Jak důležitý je stres, strach, vzdor, odmítnutí, pochvala, trest, vazba, porozumění, konflikt či prohra v procesu zrání seberegulačních vlastností osobnosti dítěte? Jak významnou roli sehrává narušené rodinné prostředí, nestálé vazby a vztahy, agresivita rodičů, direktivní versus hyperprotektivní výchovný přístup? Jaké obranné mechanismy a salutogenní vlivy posilovat? Co se nám snaží dítě sdělit svým chováním, když je neklidné (například ADHD-C; ADHD-H), roztržité (například ADHD-I), vzdorovité (například ODD) či vzteklé a agresivní (například IED)? Jaká je četnost raných poruch chování a poruch osobnosti, jak je odhalit a efektivně s nimi pracovat ve školním prostředí?

Přehled témat výuky:
1. Rané projevy poruch biorytmu a neklidného chování. Rané neurobiologické deficity jako například RMD (Rhytmic movement disorder), projevy, klinické posouzení, přístup a terapie.
2. Poruchy vztahové vazby, reaktivita na odmítnutí, dopady nestálých vztahů a vazeb na případný rozvoj raných poruch emocí a nevhodných projevů chování ve školním prostředí.
3. Pozitivní a negativní dopady stresu, strachu, pochvaly, trestu, porozumění, konfliktu a prohry na rozvoj seberegulačních vlastností dítěte (obranné mechanizmy). Základní analýza osobnosti dítěte ve školním prostředí  v zátěžových situacích.
4. Sociální učení, bio-psycho-sociální deprivace, agresivní rodinné prostředí jako příčiny raných forem poruch chování.
5. Rané projevy a subtypy hyperkinetických poruch (ADHD-I; ADHD-H; ADHD-C).
6. Základní formy depistáže, klinického posouzení a terapie raných poruch.
7. Syndrom opozičního vzdoru – četnost a příčiny.
8. Rané symptomy Intermitentní explozivní poruchy – nekontrolovatelně výbušného chování.
9. Úzkostná a depresivní reaktivita, poruchy vztahu se sourozenci.
10. Výchovné role, výchovné přístupy a jejich možné důsledky (hyperprotektivita, direktivní přístup, avoidantní přístup, hypertolerantní přístup, atp.).
11. Rané poruchy chování do věku 10 let, predelikvence, agresivní formy sociální interakce, první projevy socializovaných a nesocializovaných poruch chování, šikana v dětském věku (projevy a následky).

Kapacita semináře je omezena. Vaše přihláška je závazná, pokud se semináře nebudete moci zúčastnit, najděte za sebe zástup nebo nám dejte včas vědět. Umožníte tak účast náhradníkům a pomůžete nám udržet ekonomickou efektivitu našich akcí. Děkujeme.

V PŘÍPADĚ ZÁJMU O ÚČAST NA TOMTO SEMINÁŘI SE PŘIHLASTE DO 7.9.2021 ZDE

VSTUP VOLNÝ

Akce a události
Po
Út
St
Čt
So
Ne
P
Ú
S
Č
P
S
N
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
19
20
21
22
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
5
18 Dub
18. 04. 2024 - 19. 04. 2024    
All Day
Ve dnech 18. - 19.4.2024 se uskuteční dvoudenní výjezd pro ředitele a pedagogy v Nové Pace. Předpokládaný program: 18. 4. 2024 - Střední článek, Supervize, [...]
Events on 18. 04. 2024
Events on 23. 04. 2024